Humor en dank - Reisverslag uit Liancourt, Frankrijk van Ger Vilsteren - WaarBenJij.nu Humor en dank - Reisverslag uit Liancourt, Frankrijk van Ger Vilsteren - WaarBenJij.nu

Humor en dank

Blijf op de hoogte en volg Ger

10 Mei 2014 | Frankrijk, Liancourt

Humor:

Gisteren besloot José namens mij een update te plaatsen (José en Iris dank jullie wel hiervoor) en vandaag na 2 km fietsen kan ik internetten. Nu ja dan hebben je het verhaal van beide kanten én ook de foto`s.

Ik heb nu ook jouw reacties kunnen lezen. Wat een lieve en bemoedigende woorden. Dank daarvoor, hier kan ik weer een paar dagen op verder.

Anouk, ik begrijp dat jouw eerste week van je tweede masterstage op een eigen kamer erg wennen was. Maar ook dit gaat je lukken. Ik ben net zo trots op jou, als jij op mij!

Excuses voor de vele typefouten, maar zoals ik in Mechelen al zei, op die Franse toetsenborden hebben ze alle letters door elkaar gehusseld.

Het is nu zaterdag kwart over elf, koud en winderig, maar droog. Ik stap weer op de fiets en verwacht maandag in Chartres weer van me te kunnen laten horen (lezen).

Hartelijke pelgrimsgroet aan jullie/jou!

  • 10 Mei 2014 - 11:36

    Peter Van Veen:

    Hallo Ger,
    Ik hoop dat je eindelijk beter weer gaat krijgen. Het is prachtig om jouw belevenissen tot nu toe te lezen.
    Veel succes en veiligheid op het vervolg van de reis.

  • 10 Mei 2014 - 11:42

    Gerard:

    Hoi Ger,
    vanmorgen weer een berichtje naar je gestuurd zoals elke ochtend, want jij zit al vol "in de wedstrijd"en ik ben nog in mijn warming-up. Voor mij nog een week van wachten, de voorbereiding is al lang klaar, volg je tocht op de voet, krijg je berichtjes en het belletje van donderdag naar jou voelde goed, zo van: was ik er maar vast bij en sliep ik ook maar in dat toiletgebouw..... Het aftellen is al begonnen, op de dag van jouw vertrek vanuit Zoetermeer. We houden contact en wederom: zet 'm op! en tot in Biarritz!

  • 10 Mei 2014 - 12:04

    Miriamdegoede@kpnmail.nl:

    Hoi Ger,
    Ook ik ben trots op jou!! Je doet het maar even. En je gaat als een speer. Petje af. Ik hoop dat je het allemaal leuk vind en dat je er heel veel van geniet. Ik denk regelmatig aan jou en natuurlijk ook aan de achterblijvers. Die moeten het zonder jou doen.
    Liefs en groetjes, Miriam.

  • 10 Mei 2014 - 12:50

    Tante Truus En Oom Piet:

    Hoi ondernemende Ger. Wij werden overvallen door jouw bericht over Compostella. We stonden op het punt om naar Wiro/Margriet in Portugal te gaan. Wij zijn daar inmiddels en genieten de zon en het land. Vanmorgen hebben we al je verhalen gelezen. Conclusie: Spannend, prachtig, tot bezinning, interessant, ontmoetingen!!!! We zullen met plezier jouw ervaringen meebeleven. Aan jouw verzoek om tante Wil in te lichten heb ik voldaan. Als ze reageert heb je ook meteen haar juiste e-mailadres.Tante Truus en ik wensen je een fijne tocht toe en uitkijken bij rondkijken!! Wordt gevolgd ! Truus en Piet.

  • 10 Mei 2014 - 13:10

    Hans En Leonie Van Der Bilt:

    Wat een kanjer ben je!. Via José waren we al een beetje op de hoogte, maar goed om jouw verhaal ook weer te kunnen lezen. Waren iedere dag nieuwsgierig naar je belevenissen, dus fijn dat je gisteren alles op internet kon zetten. succes verder, geniet maandag van Chartres! We blijven je volgen. Groet, Hans en Leonie.

  • 10 Mei 2014 - 17:23

    Elly En John:

    Hallo Ger, hebben net al je verhalen gelezen. Pelgrims (te voet of op de fiets) schijnen het zelden gemakkelijk te hebben. Maar tegenslagen zullen straks, bij de finish, de voldoening alleen maar groter maken. Want dat je 't gaat redden staat voor ons vast. Heel veel (spier- en geestes-) kracht gewenst. Groet, Elly en John.

  • 10 Mei 2014 - 20:38

    Carin:

    Hoi Ger! Net alle verslagen gelezen en dus ´helemaal´op de hoogte. Leuk om het op deze manier allemaal te kunnen volgen. Met veel respect, bewondering én verwondering volg ik jouw belevenissen en beproevingen.
    Mooi dat je het zo doet. Ik wens je toe dat het de reis wordt die je bedacht had te gaan maken maar met nog veel meer onbedachte en onverwachte bijzondere en inspirerende ontmoetingen, overpeinzingen, ervaringen, emoties, inzichten en wijsheden. Ik wens je veel inspiratie maar vooral veel lol en voldoening! ( en als het met de blog niet lukt, so what..... het gaat om jouw pelgrimstocht en niet om ons. Probeer ook hierbij bij jezelf en je primaire intenties te blijven. De eerste pelgrimgangers deden het ook zonder!) Knuffel! Carin

  • 11 Mei 2014 - 15:35

    Rob:

    Hoi Ger,
    Man wat vind ik dit fantastisch. In gedachten ben ik bij je.
    Een geweldige prestatie, nu al. Heb alle verslagen gelezen.
    Ik hoop dat de weergod je wat droger gaat begeleiden.
    Ik wens je heel veel mooie gedachten, ontmoetingen en mijmeringen toe.
    Nog even dit:

    Fietsen, trappen,
    rusten
    denken,peinzen
    mijmeren, dromen

    praten, verbijten
    devotie
    lachen

    Het zit goed.

    Fietsen,

    de wind waait door je gedachten
    de zon straalt over je gevoelens

    Thuis, bij jezelf

    Groet, Rob

  • 11 Mei 2014 - 23:05

    Carolien Planken:

    Lieve Ger, zo zitten we samen op de fiets in Zoetermeer en zo ben jij al een week onderweg. ik hen net al je verslagen en reacties gelezen, geweldig! ook ik doe je dit niet na en ben reuze blij dat mijn man dit niet doet.
    wat niet wil zeggen dat ik het niets vind. ik weet ondertussen na onze korte gesprekjes op de fiets waarom je dit wilde doen en vind dit een bewonderings. waardig streven.hé krijg het niet getikt zoals ik het in mijn gedachten heb, maar goed ik vind het geweldig om je verslagen te lezen en zo mee te beleven wat jou onderweg allemaal overkomt. leuke manier van schrijven heb je trouwens. vandaag naar de wijngaard geweest had leesbeurt en een gedachte uitgesproken bij de voorbede aan jou. raar idee jij onderweg in je uppie( maar ook weer niet want zo te lezen kom je genoeg mensen tegen onderweg) op de fiets en hier gaat het gewone leven gewoon door.ik kijk uit naar je volgende verslag, succes in gedachten bij jou maar ook bij José en de kinderen. goede reis en tot de volgende reactie op je blog. wens je veel lekker fiets weer toe.en zorgeloze gedachten voor onderweg, wel blijven opletten hoor. Carolien

  • 13 Mei 2014 - 07:44

    Matthé:

    Hallo Ger,

    Mooi om je verhalen te lezen en in het bijzonder over al je "ontberingen". Het hoort erbij. Maar dat is makkelijk te zeggen vanachter een pc die in een warme en droge kamer staat.

    Hieronder de tekst zoals ik deze in de Wijngaard op 4 mei heb verteld en later op 5 mei, vlak voor je vertrek aan jou heb doorgegeven. Ik hoop dat je je gedragen voelt!

    Morgen gaat Ger van Vilsteren aan zijn fietstocht naar Santiago de Compostella beginnen. Morgenochtend ga ik proberen hem uit te zwaaien. En ik wil hem namens ons – de gemeenschap van de Wijngaard - iets meegeven voor onderweg. En dat is deze beeltenis van de Heilige Christoffel, beschermheilige van alle reizigers. De legende zegt dat Christoffel God droeg naar de overkant van de rivier. Zo wens ik dat Ger, God met zich meedraagt op zijn reis naar Santiago en dat Ger door God en door ons als gemeenschap wordt gedragen op zijn reis. En veilig weer thuis komt. Ik zal dit namens u aan hem overhandigen.

    Goede reis en groeten,
    Ellen en Matthé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

De meesten die dit verhaal lezen kennen mij. Maar omdat jij misschien bij toeval op dit verhaal bent gestuit een klein woord vooraf, zodat je weet wie ik ben; in hoofdlijnen althans. Oké dan, ik ben Ger van Vilsteren, 53 jaar geleden op 4 oktober 1960 geboren in Hattem, aan de overkant van de IJssel bij Zwolle. Met mijn vader die eerst militair en later als planoloog provincieambtenaar werd, ben ik samen met mijn moeder, broer en zusje vele malen meeverhuisd. Nu staat mijn huis vreugdevol in Zoetermeer, al ligt een klein een deel van mijn hart nog steeds in Groningen, waar ik in vanaf mijn middelbare schooltijd 16 jaar heb gewoond en mijn lief ontmoette. Daags voor mijn vertrek vier ik het dertig jarig huwelijksfeest met mijn lieve Joos, José voor jullie, die ik 37 jaar geleden al leerde kennen op het Sint Maartenscollege en bij dansschool Lesterhuis in Groningen. Samen met haar hoop ik nog lang net zo gelukkig te blijven als toen we gingen samenwonen aan de Turfsingel 66 in Groningen. En met haar samen hoop ik oud te worden tot ik de “oude Semelaar” zal zijn, waar we het 37 jaar geleden samen al over hadden. Ik kan nu weg want mijn lieve kinderen Anouk van 27, Thijs van 24 en Iris die op de dag voor vertrek 19 wordt, wonen nog thuis en ik ben trots op ze! Ze maken inmiddels hun eigen leuke, mooie en gelukkig steeds vaker (denk ik) verstandige keuzes. Ze hebben alle drie een leuke lieve vriend of vriendin en helpen de komende 31 dagen José thuis natuurlijk zoveel ze kunnen. Ik werk met groot plezier als (te) drukke controller bij SSC-ICT Haaglanden, onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Waar dit fout ging? Door in 1979 naast mijn accountantsstudie zeven jaar te gaan werken op twee accountantskantoren en een jaar met tegenzin in militaire dienst. Door in de zeven heel mooie jaren bij PTT Post naar het westen te zijn gelokt, daar veertien jaar mijn kracht en kunde te geven aan het Ministerie van Economische Zaken en door zeven jaar geleden mijn huidige kantoorgebouw in Den Haag binnen te lopen bij de Shared Services Organisatie van toen nog het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Is dit voor jou genoeg voor nu ? Ik denk dat als je besluit al lezend met mee te reizen, je mij misschien nog wel beter zult leren kennen dan ik mijzelf. Want kun je jezelf ooit zo goed kennen als de ander ?

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 22691

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Fietstocht van de schelp

Landen bezocht: