niet zo snel - Reisverslag uit Mechelen, België van Ger Vilsteren - WaarBenJij.nu niet zo snel - Reisverslag uit Mechelen, België van Ger Vilsteren - WaarBenJij.nu

niet zo snel

Blijf op de hoogte en volg Ger

06 Mei 2014 | België, Mechelen

Vandaag gaat het minder voorspoedig. Opstaan gaat wel, maar het blog gaat moeizaam. Het blijkt dat op mijn telefoon niet de goede taal staat. En als dat gedaan is en ik mijn blog wil opladen is mijn internet limiet bereikt. Ik zit nu in Mechelen in een internetcafé achter een toetsenbord waarvan de letters verhaspeld zijn, even kort dit stukje te typen. Nog maar 60 km gefietst. En de foto's willen ook al niet. Zojuist in de Sint Romboutskathedraal mijn eerste stempel gehaald en daarna een gigantische hoosbui op mijn kop gehad. Afijn dat hoort er ook bij. Ik spring nu snel weer op de fiets. Later meer over vandaag.

  • 06 Mei 2014 - 21:35

    Alle:

    Toen een 'a' ineens een 'q' werd in je blog ging ik me ineens grote zorgen maken. nog maar twee dagen van huis en dan al een soort van analfabetisme dat zich meester dreigt te maken van deze Santiago-ganger. Of ligt de oorzaak in het café en een lekker Belgisch Tripeltje?
    Nee hoor, lees ik verder.... het is een internetcafé omdat de internetlimiet op je mobieltje is bereikt. En natuurlijk zit je lekker te friemelen op de virtuele toetsjes van je tellie. Vqndqqr die gekke woorden!
    Ach joh, je bent vertrokken en op weg. Dat is het allerbelangrijkste. Je komt leuke mensen en mooie dingen tegen. Ongemakken horen er nu eenmaal bij en horen bij de realiteit van je tocht.Net als improviseren. En dat kan je.

    Goede voortzetting van je reis. Nog een klein stukkie België en dan komt 'la douce France', waar het leven anders is. En de mensen ook, trouwens.

    Goed goan! Zeggen ze in Drenthe.

    Groet, en kiep in tuts!
    Alle

  • 07 Mei 2014 - 00:05

    Ria:

    Hallo Ger,
    Vandaag ben je in de buurt waar ik altijd gewoond heb, ik woonde vroeger op de weg tussen Mechelen en Leuven. Geniet van de Belgische trippel, want de weg is nog lang. Zaterdag dan ben ik weer in de buurt, maar dan ben jij allang de grens over, een achterneefje doet de eerste communie.
    Veel groetjes, Ria

  • 07 Mei 2014 - 08:49

    Hans En Leonie Van Der Bilt:

    Goedemorgen Ger,

    Zoals de titel van jouw verslag al aangaf 'niet zo snel' lukte het mij gisteravond niet zo snel een reactie geplaatst te krijgen. Vandaar dat ik het vanochtend nog eens probeer.
    Leuk om te lezen wat je de eerste 2 dagen is overkomen en zo op de hoogte te blijven van jouw fietstocht. We hopen dat je mooie dingen gaat meemaken (en dat wij daar dan weer over kunnen lezen!). Het weerbericht voor ons in Nederland is voor vandaag niet zo gunstig. Maar ach, jij zit al in Frankrijk en daar schijnt toch altijd de zon............?!

    Groetjes en tot de volgende keer,
    Hans en Leonie





  • 07 Mei 2014 - 15:44

    Rob :

    Hoi Ger,

    Sommige dingen komen zoals ze komen. Gewoon laten gebeuren. Eerst wat tegenslag en daarna weer fris op weg na wat zegen van boven. Fijn te lezen dat alles goed gaat.
    Hier gaat alles ok.
    Hartelijke groet en alle goeds gewenst door ons allen.
    Rob Carla en kids.

  • 08 Mei 2014 - 16:24

    Tante Wil:

    Hallo stoere neef
    Ik wens je heel veel succes op je reis.
    groetjes van tante Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

De meesten die dit verhaal lezen kennen mij. Maar omdat jij misschien bij toeval op dit verhaal bent gestuit een klein woord vooraf, zodat je weet wie ik ben; in hoofdlijnen althans. Oké dan, ik ben Ger van Vilsteren, 53 jaar geleden op 4 oktober 1960 geboren in Hattem, aan de overkant van de IJssel bij Zwolle. Met mijn vader die eerst militair en later als planoloog provincieambtenaar werd, ben ik samen met mijn moeder, broer en zusje vele malen meeverhuisd. Nu staat mijn huis vreugdevol in Zoetermeer, al ligt een klein een deel van mijn hart nog steeds in Groningen, waar ik in vanaf mijn middelbare schooltijd 16 jaar heb gewoond en mijn lief ontmoette. Daags voor mijn vertrek vier ik het dertig jarig huwelijksfeest met mijn lieve Joos, José voor jullie, die ik 37 jaar geleden al leerde kennen op het Sint Maartenscollege en bij dansschool Lesterhuis in Groningen. Samen met haar hoop ik nog lang net zo gelukkig te blijven als toen we gingen samenwonen aan de Turfsingel 66 in Groningen. En met haar samen hoop ik oud te worden tot ik de “oude Semelaar” zal zijn, waar we het 37 jaar geleden samen al over hadden. Ik kan nu weg want mijn lieve kinderen Anouk van 27, Thijs van 24 en Iris die op de dag voor vertrek 19 wordt, wonen nog thuis en ik ben trots op ze! Ze maken inmiddels hun eigen leuke, mooie en gelukkig steeds vaker (denk ik) verstandige keuzes. Ze hebben alle drie een leuke lieve vriend of vriendin en helpen de komende 31 dagen José thuis natuurlijk zoveel ze kunnen. Ik werk met groot plezier als (te) drukke controller bij SSC-ICT Haaglanden, onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Waar dit fout ging? Door in 1979 naast mijn accountantsstudie zeven jaar te gaan werken op twee accountantskantoren en een jaar met tegenzin in militaire dienst. Door in de zeven heel mooie jaren bij PTT Post naar het westen te zijn gelokt, daar veertien jaar mijn kracht en kunde te geven aan het Ministerie van Economische Zaken en door zeven jaar geleden mijn huidige kantoorgebouw in Den Haag binnen te lopen bij de Shared Services Organisatie van toen nog het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Is dit voor jou genoeg voor nu ? Ik denk dat als je besluit al lezend met mee te reizen, je mij misschien nog wel beter zult leren kennen dan ik mijzelf. Want kun je jezelf ooit zo goed kennen als de ander ?

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 22705

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Fietstocht van de schelp

Landen bezocht: