5 mei - vertrek - Reisverslag uit Rijkevorsel, België van Ger Vilsteren - WaarBenJij.nu 5 mei - vertrek - Reisverslag uit Rijkevorsel, België van Ger Vilsteren - WaarBenJij.nu

5 mei - vertrek

Blijf op de hoogte en volg Ger

05 Mei 2014 | België, Rijkevorsel

En dan rijden we de straat uit. Als ik op de hoek probeer te zwaaien val ik door het zware stuur al bijna om. Thijs begeleidt me naar de Rotte. Veel woorden zijn er niet meer, maar Thijs wat een toffe manier om me op weg te helpen!

En dan vertrekken Anton en ik van het punt waar mijn proloog is geëindigd. Het is mooi weer en een beetje tegenwind zijn we wel gewend. Alleen bij Kinderdijk raken we tussen alle molens even de weg kwijt. Blijkt dat we ons toch tussen alle Japanners en andere toeristen die het fenomeen fietspad niet kennen door moeten wurmen. In Oud Alblas neemt Anton afscheid en maak ik mij klaar voor de eerste helling: de Moerdijkbrug.

In Wagenberg groet ik een echtpaar met fietsen die in een voortuin op een kerkbank zitten; dat is raar. En terwijl ik door rijd realiseer ik mij dat ik daar mijn eerste Sint Jacob schelp zie met een lessenaar ernaast. Daar zou wel eens een stempel in kunnen zitten! Ik fiets dus terug. Het echtpaar dat net wegrijdt kijkt mij een beetje vreemd aan. In de lessenaar blijkt geen stempel te liggen maar wel een boek met verhalen en groeten van mensen die eerder op de bank zaten. Opvallend veel Santiago gangers. Lekker in het zonnetje lees ik de verhalen en laat ik ook zelf een groet achter. Als de eigenaar een parasol komt brengen raken we gezellig aan de praat.

Even onder Breda lig ik een uurtje in de zon en ga zelfs nog even in het water, koud maar niet zo koud als ik verwachtte.

Dan door naar België waar ik na lang zoeken in Rijkevorsel een camping vind. Tent opzetten, eten, douchen en slapen. De blog komt morgen wel.

  • 06 Mei 2014 - 21:40

    Ernestine (buurvrouw):

    Ger, wat een goed idee om deze tocht per fiets te maken. Deep down benijd ik je zeer. Ik wens je een geweldige fietstocht toe, met veel onverwachte en bijzondere ervaringen. Ben benieuwd naar je
    All the best, Ernestine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

De meesten die dit verhaal lezen kennen mij. Maar omdat jij misschien bij toeval op dit verhaal bent gestuit een klein woord vooraf, zodat je weet wie ik ben; in hoofdlijnen althans. Oké dan, ik ben Ger van Vilsteren, 53 jaar geleden op 4 oktober 1960 geboren in Hattem, aan de overkant van de IJssel bij Zwolle. Met mijn vader die eerst militair en later als planoloog provincieambtenaar werd, ben ik samen met mijn moeder, broer en zusje vele malen meeverhuisd. Nu staat mijn huis vreugdevol in Zoetermeer, al ligt een klein een deel van mijn hart nog steeds in Groningen, waar ik in vanaf mijn middelbare schooltijd 16 jaar heb gewoond en mijn lief ontmoette. Daags voor mijn vertrek vier ik het dertig jarig huwelijksfeest met mijn lieve Joos, José voor jullie, die ik 37 jaar geleden al leerde kennen op het Sint Maartenscollege en bij dansschool Lesterhuis in Groningen. Samen met haar hoop ik nog lang net zo gelukkig te blijven als toen we gingen samenwonen aan de Turfsingel 66 in Groningen. En met haar samen hoop ik oud te worden tot ik de “oude Semelaar” zal zijn, waar we het 37 jaar geleden samen al over hadden. Ik kan nu weg want mijn lieve kinderen Anouk van 27, Thijs van 24 en Iris die op de dag voor vertrek 19 wordt, wonen nog thuis en ik ben trots op ze! Ze maken inmiddels hun eigen leuke, mooie en gelukkig steeds vaker (denk ik) verstandige keuzes. Ze hebben alle drie een leuke lieve vriend of vriendin en helpen de komende 31 dagen José thuis natuurlijk zoveel ze kunnen. Ik werk met groot plezier als (te) drukke controller bij SSC-ICT Haaglanden, onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Waar dit fout ging? Door in 1979 naast mijn accountantsstudie zeven jaar te gaan werken op twee accountantskantoren en een jaar met tegenzin in militaire dienst. Door in de zeven heel mooie jaren bij PTT Post naar het westen te zijn gelokt, daar veertien jaar mijn kracht en kunde te geven aan het Ministerie van Economische Zaken en door zeven jaar geleden mijn huidige kantoorgebouw in Den Haag binnen te lopen bij de Shared Services Organisatie van toen nog het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Is dit voor jou genoeg voor nu ? Ik denk dat als je besluit al lezend met mee te reizen, je mij misschien nog wel beter zult leren kennen dan ik mijzelf. Want kun je jezelf ooit zo goed kennen als de ander ?

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 22677

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Fietstocht van de schelp

Landen bezocht: