korte update door José - Reisverslag uit Liancourt, Frankrijk van Ger Vilsteren - WaarBenJij.nu korte update door José - Reisverslag uit Liancourt, Frankrijk van Ger Vilsteren - WaarBenJij.nu

korte update door José

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Ger

09 Mei 2014 | Frankrijk, Liancourt

Het laatste reisverslag van Ger is van dinsdag 6 mei. Zijn blog gaat moeizaam en het lukt hem tot nu toe niet om zijn reiservaringen op zijn blog te plaatsen. Vandaar even een verslagje van mij (José).

Dinsdag is Ger na 80 km gefietst te hebben aangekomen in Rijkevorsel Belgie. Het zat die dag wat tegen en hij kreeg zijn eerste gigantische hoosbui over zich heen.

De volgende dag met frisse moed weer opgestaan. Ondanks een straffe tegenwind is het hem die dag wel gelukt om 120 km te fietsen. Hij kwam om 19.00 uur aan op een camping in Doornik, 10 km van de Franse grens.

Donderdag melde hij om 9.00 uur dat hij Frankrijk in fietste. Die dag veel regen gehad maar ondanks het slechte weer wel veel km´s gemaakt, 159 km!!! 's Avonds met veel moeite een slaapplek gevonden. Onderweg iemand tegen gekomen die ook op zoek was. Uiteindelijk op een woonwagenkamp terecht gekomen in het plaatsje Ham, waar op dat moment niemand was. Dit was voor hen de enige mogelijkheid. De tentjes werden onder een afdakje van een sanitair huisje opgezet. Ger was blij dat hij daar niet alleen stond en dat gevoel was wederzijds. Inmiddels wel natte fietskleding en schoenen.

Vrijdag 9 mei 115 km gefietst, heuvelachtig terrein en bovenaan ook wederom die straffe tegenwind. Volgens hem een goede oefening voor de bergen die over een ruime week gaan komen. Vandaag wel een zonnetje gezien. Hij is gekomen tot Liancourt, een klein plaatsje onder Clermont.

Tot nu toe heeft hij 592 km gefietst. Hij ligt dus op schema. Het gaat goed met hem en is nog steeds enthousiast. Hij heeft geen lichamelijke klachten.

Aan lezen en muziek luisteren komt hij niet toe. Nadat hij zijn tentje heeft opgezet gaat hij eten koken, douchen, een stukje schrijven en vervolgens slapen. Dit laatste is nog wel wennen waardoor hij nog niet een goede nacht heeft gehad. Hij baalt er wel van dat het met het blog wat tegenzit maar doet zijn uiterste best om dit voor elkaar te krijgen.
Een uitgebreid verslag volgt dan van hem.

  • 10 Mei 2014 - 00:56

    Ger Van Vilsteren:

    Ik ben enorm trots op jou. Ik doe het jou in ieder geval niet na. Hou vol maar als luister naar jouw verhalen en belevenissen dan weet ik dat het wel goed komt. Je bent een doorzetter en enthousiast. Hier gast alles goed. Veel liefs en knuffels, Joos.

  • 10 Mei 2014 - 10:02

    Pa Theo:

    Het was wel spannend dagen geen blog. Daarom was ik erg verguld met deze update van, denk ik, Jose. Bedankt! Fijn dat de tocht goed verloopt althans wat de afgelegde afstand betreft. Hopelijk gaat het weer verbeteren.

  • 10 Mei 2014 - 10:53

    Monica:

    Ontzettend stoer wat je aan het doen bent, Ger! Ik doe het je ook niet na. Als ik lees waar je allemaal tegenaan loopt: slecht weer, omleidingen, spullen die je in de steek laten op het moment dat je ze hard nodig hebt, het vinden van een acceptabele slaapplek...en dan nog dat fietsen!!! Ik heb enorm veel bewondering voor je dat je dit zo doet. Het is op zichzelf al een ervaring om jouw reis zo op afstand mee te beleven via dit blog. Ik wens je heel veel succes met het vervolg en ik hoop dat deze reis je geeft wat je ervan verwacht. Liefs...Monica

  • 10 Mei 2014 - 11:17

    Pa Theo:

    Nogmaals het verslag gelezen dat natuurlijk is geschreven door Jose. Moest toen ook weer denken aan een verhaal dat ik hoorde toen ik in een kerk in Frankrijk een kooitje met een haan zag. Zou zijn omdat een gebraden haan tijdens de maaltijd weer ging leven toen de rechter voor wie de maaltijd was bestemd had beloofd dat wanneer de gebraden haan weer levend zou worden een gevangen jongeling onschuldig zou zijn. De (mooie) jongeling die met zijn ouders een pelgrimage naar Santiago maakte, was door de vrouw van de herbergier beschuldigd van diefstal omdat zij hem in het dorp wilde houden.
    Misschien kan Ger de ware toedracht ontdekken en de plek waar het voorval plaatshad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

De meesten die dit verhaal lezen kennen mij. Maar omdat jij misschien bij toeval op dit verhaal bent gestuit een klein woord vooraf, zodat je weet wie ik ben; in hoofdlijnen althans. Oké dan, ik ben Ger van Vilsteren, 53 jaar geleden op 4 oktober 1960 geboren in Hattem, aan de overkant van de IJssel bij Zwolle. Met mijn vader die eerst militair en later als planoloog provincieambtenaar werd, ben ik samen met mijn moeder, broer en zusje vele malen meeverhuisd. Nu staat mijn huis vreugdevol in Zoetermeer, al ligt een klein een deel van mijn hart nog steeds in Groningen, waar ik in vanaf mijn middelbare schooltijd 16 jaar heb gewoond en mijn lief ontmoette. Daags voor mijn vertrek vier ik het dertig jarig huwelijksfeest met mijn lieve Joos, José voor jullie, die ik 37 jaar geleden al leerde kennen op het Sint Maartenscollege en bij dansschool Lesterhuis in Groningen. Samen met haar hoop ik nog lang net zo gelukkig te blijven als toen we gingen samenwonen aan de Turfsingel 66 in Groningen. En met haar samen hoop ik oud te worden tot ik de “oude Semelaar” zal zijn, waar we het 37 jaar geleden samen al over hadden. Ik kan nu weg want mijn lieve kinderen Anouk van 27, Thijs van 24 en Iris die op de dag voor vertrek 19 wordt, wonen nog thuis en ik ben trots op ze! Ze maken inmiddels hun eigen leuke, mooie en gelukkig steeds vaker (denk ik) verstandige keuzes. Ze hebben alle drie een leuke lieve vriend of vriendin en helpen de komende 31 dagen José thuis natuurlijk zoveel ze kunnen. Ik werk met groot plezier als (te) drukke controller bij SSC-ICT Haaglanden, onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Waar dit fout ging? Door in 1979 naast mijn accountantsstudie zeven jaar te gaan werken op twee accountantskantoren en een jaar met tegenzin in militaire dienst. Door in de zeven heel mooie jaren bij PTT Post naar het westen te zijn gelokt, daar veertien jaar mijn kracht en kunde te geven aan het Ministerie van Economische Zaken en door zeven jaar geleden mijn huidige kantoorgebouw in Den Haag binnen te lopen bij de Shared Services Organisatie van toen nog het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Is dit voor jou genoeg voor nu ? Ik denk dat als je besluit al lezend met mee te reizen, je mij misschien nog wel beter zult leren kennen dan ik mijzelf. Want kun je jezelf ooit zo goed kennen als de ander ?

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 22653

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Fietstocht van de schelp

Landen bezocht: